PRP

PRP står för Platelet Rich Plasma och är en 100% naturlig behandling helt utan biverkningar. PRP-behandling använder tillväxtfaktorer från ditt egna blod, utan några tillsatser.

PRP för håravfall

Behandlingen gör en positiv förändring i ditt hår. Tillväxtfaktorer stimulerar stamcellerna runt dina hårsäckar och får dem att vidga sig, vilket resulterar i tjockare och starkare hårstrån.

PRP för ansikte

Vi använder den centrifugerade Plasman som är rikt med tillväxtfaktorer i våra blodplättar för att stimulera hudens cellföryngring och produktion av kollagen och elastiska fibrer.

Motverkar: -

Trött, torr eller slapp hud.

Håravfall.

Dålig eller ojämn hudton, t.ex. melasma och

solskadad hud.

Ålderstecken och finalinjer i huden t.ex veck, rynkor, eller minskad densitet i huden.

Mörkaringar under ögonen.

kadikoy-prp-tedavisi_edited.jpg

Fördelar med PRP-behandling

Enkel och relativt smärtfri behandling.

Det föreligger ingen risk för allergier eller andra komplikationer då allt vi injicerar kommer från dig själv.

100% naturligt och helt fri från biverkningar.

Hjälper mot många hårsjukdomar och håravfall

Direkt efter behandlingen kan du återgå till dina vanliga vardagsaktiviteter.

Hur går en

PRP-behandling till?

En PRP-behandling börjar med att vi drar blod från dig. Vi centrifugerar sedan blodet och extraherar plasma därifrån. Plasman injiceras därefter i din hårbotten eller ansiktet genom att använda en fin nål.

prp.jpg

Att tänka på innan/ efter behandlingen

• Det är nödvändigt att skydda sig från solen direkt före och efter behandling.

• Drick rikligt med vatten innan din behandling. Är du uttorkad så blir det svårare att ta blodprov.

• Vi rekommenderar inte PRP om du använder utskrivet läkemedel som exempelvis Roaccutan eller antibiotika om så är fallet ska du vara utan detta i minst en månad.

• Ifall du äter kosttillskott t.ex. Omega 3/6 skall du sluta med dessa 2 veckor innan behandlingen.

• Drick inte alkohol de närmsta 48 timmar innan behandlingen.

• Du skall inte ha infektion, feber eller sjukdomskänsla i kroppen.

• Får inte ta Retinol-A, exfolierande produkter inom de senaste 24 timmar.

• Det är viktigt att veta att behandlingens resultat samt antalet behandlingar är individuell och smärta kan förekomma under och efter behandling, detta är också individuellt.

• Rodnad, smärta eller lite blödning kan förekomma under behandlingen.

• Användandet av rengöringsprodukter eller kosmetika annat än det som rekommenderats ökar risken för bieffekter och kan förändra resultat. Undvik hudvårdsprodukter direkt efter behandlingen.

• Aktivitet som höjer kroppstemperatur skall också undvikas 24 timmar efter behandlingen t.ex. varma duschar, bastu, hårdträning m.m.

• Läkningsprocess och resultatet varierar p.g.a. hud typ, färg och ålder.

Får inte göra PRP

• Under 18 år, då patientens hormonella tillstånd är ännu inte stabilt och detta påverkar resultatet.

• Gravid, då vissa blir känsliga efter den 3:e månaden.

• Ammar, då kroppens hormoner är i obalans vilket kan påverka resultatet.

• Har genetiska eller hormonella problem som kan påverka resultatet.

• Gjort ansiktsbehandlingar eller hårborttagning med laser på området de senaste 3 veckorna.

• Har Eksem eller sår i behandlingsområdet.

• Äter blodförtunnande mediciner eller receptbelagda krämer i området t.ex. aknemediciner eller Roaccutan

• Har blodsmittade sjukdom, blödarsjuka, keloidärrbildning, herpes eller hudcancer.