Plasmage

Förnya din hud med omedelbara och långvariga resultat utan kirurgi!

Plasmage är en elektrisk medicinsk utrustning för icke-invasiv behandling. Plasmage använder sig av plasmaenergi för att förbättra åldertecken i huden. Plasma är en relativt sällsynt energi på jorden, men just Plasmage kan generera plasma med hjälp av elektroder i kontakt med huden. En liten kortollerad skada sker lokalt vilket gör att ålderstecken, fina linjer och ärr börjar repareras. Snabb läkning och återhämtning samt inga risker för ärr eller infektioner. Med Plasmage behandlar man ansiktet samt de flesta kroppsdelar.

Bör ta hänsyn till

• Skall skydda sig från UV strålar, solen och solarium, efter behandlingen. Gäller 4 veckor för unga men upp till 4 månader för de äldre. Rekommenderad solskyddsfaktor SPF 50.

• Under behandlingen för ögonlock, bör du inte använda kontaktlinser samt inte ha dem inom de följande 72 timmar efter behandling.

• Får inte ta läkemedel med Acetylsalicylsyra inom de senaste 2 dagarna inför samt efter behandlingen.

• Får inte ta Retinol-A, exfolierande produkter inom de senaste 24 timmar.

• Rekommenderar inte att du utsätter dig för hög värme som heta duschar och bastu.

• Undvik allt traumatiserande som gnuggande av behandlingsområdet eller andra behandlingar.

• Användandet av rengöringsprodukter eller kosmetika annat än det som rekommenderats ökar risken för bieffekter och kan förändra resultat.

• Pilla aldrig bort skorpor som kan uppstå.

• Täck inte över behandlingsområdet med gasväv eller bandage eftersom att det kan orsaka allergi eller infektion.

• Det rekommenderas inte att man dricker större mängder alkohol de första 10-14 dagarna.

Vem får ej behandlas med plasmage?

• Gravid eller ammar.

• Diabetes kan kräva fler än en behandling.

• Har Rosacea, Psoriasis, Eksem eller sår i behandlingsområdet.

• Äter blodförtunnande mediciner eller receptbelagda krämer i området t.ex. aknemediciner eller Roaccutan.

• Genomgått ögonlocksplastik, ansiktslyft eller ögonlaser inom de senaste 3 månader.

• Gjort botox, fillers, laser, kemisk peeling, microneedling på området de senaste 30 dagarna.

• Har blodsmittande sjukdom, blödarsjuka, keloidärrbildning, herpes eller cancer.

• Plasmage skall inte användas på patienter med pacemaker eller andra elektroniska implantat på behandlingsområdet t.ex. Akustiska implantat.

• Har allergi mot vanliga bedövningsmedel.

Tyvärr behandlar vi inte mörkare hy p.g.a. stor risk för hyperpigmentering då mörka fläckar kan uppstå och bli permanenta. Gäller samma för Vitiligo, ljusa avgränsande hudpartier, då det istället kan orsaka vita och bestående fläckar efter behandlingen.